Przejdź do treści
Strona główna » Czy naklejki nadają się na gadżet reklamowy?

Czy naklejki nadają się na gadżet reklamowy?

    Naklejki to jedno z podstawowych mediów służących do utrwalenia informacji na praktycznie każdej powierzchni. Akcesoria te mają wiele zastosowań. Służą w biznesie jako forma reklamy i działań marketingowych, do oznaczeń produktów, a nawet do przekazywania różnych informacji istotnych dla klienta lub petenta. Tak czy inaczej – główną zaletą naklejek jest uniwersalność, w tym także możliwość wykorzystania ich jako ciekawy gadżet reklamowy, który z całą pewnością przyczyni się do większej lojalności względem wybranej marki. Nie bez powodu sięgają po nie praktycznie wszyscy przedsiębiorcy.

    Naklejki – czym są i do czego służą?

    Naklejki są przeznaczone do klejenia na wielu różnych powierzchniach, zależnych głównie od ich kształtu, formy czy rodzaju zastosowanego kleju oraz samego materiału. Niezależnie jednak od konstrukcji, nalepki są uniwersalną częścią współczesnego biznesu ze względu na ich różnorodność oraz łatwość obróbki, a przy tym także możliwość ich spersonalizowania w praktycznie każdym aspekcie. Na rynku można znaleźć setki niezwykle ciekawych nalepek, różniących się między sobą praktycznie wszystkim – od rodzaju wykończenia zewnętrznej powierzchni, aż na sile kleju kończąc. Tak czy inaczej, wybór prawidłowego wariantu ma decydujący wpływ na to, jaki rezultat można uzyskać po nalepieniu naklejki na wybrany artykuł. Z tego względu czasami zdecydowanie warto poradzić się specjalistów, którzy pomogą w zakresie wyboru naklejki, jej kształtu czy formy.

    Podstawową zaletą naklejek jest, jak wspomnieliśmy wyżej, ich uniwersalność, która sprawia, że ich użytkowanie jest w zasadzie niczym nieograniczone. Otóż doskonale służą głównie w rękach przedsiębiorców jako podstawowa forma reklamy danej firmy na tle innych. Nie dzieje się to bez powodu. Bardzo niska cena oraz duża dostępność sprawiają, że na rynku ciężko o jakiekolwiek inne rozwiązanie cechujące się tak dobrymi właściwościami przy tak niewielkiej inwestycji jednostkowej.

    Najpopularniejsze gadżety reklamowe

    Popularne gadżety reklamowe to przede wszystkim długopisy, znane doskonale praktycznie wszystkim z nas, a także breloki do kluczy, które – podobnie jak długopisy – z pewnością każdy z nas otrzymał wielokrotnie. Wiele firm przekazuje swoim klientom w formie gadżetów reklamowych także notesy, czasami również kubki, a nawet (w przypadku bardzo kosztownych współprac) powerbanki czy duże torby firmowe.

    Z pewnością zauważyłeś, że w powyższej liście nie znalazło się miejsce dla nalepek – nie jest to dzieło przypadku. Naklejki są jedną z najbardziej wyróżniających się form działań marketingowych na rynku, a ich zalety to:

    • Korzystna cena jednostkowa – nalepki są przede wszystkim tanie, szczególnie biorąc pod uwagę ich cenę jednostkową. Z tego względu mogą na nie stawiać nie tylko duże brandy i koncerny, lecz także niewielkie start-upy. Jak wiemy, w biznesie ograniczanie wydatków i zwiększanie zarobków to podstawowe założenie każdego przedsiębiorcy.
    • Pełna możliwość personalizacji – gadżety takie jak notesy, długopisy czy pokrowce na smartfony są zazwyczaj gotowe i łatwodostępne – przedsiębiorca jedynie zleca ich znakowanie swoim logotypem lub kolorystyką firmową. Nalepki są na tym polu zupełnie inne. W ich przypadku mamy do czynienia z pełną personalizacją. Przedsiębiorca może wybrać ich wielkość, kształt, kolorystykę, zawartość i wpłynąć na praktycznie wszystkie aspekty.
    • Łatwość zastosowania – nalepki każdy klient może zastosować w swoim własnym zakresie w taki sposób, jakiego sobie zażyczy. Oznacza to, że wręczając mu nalepkę, nie wymuszasz na nim formy jej użytkowania oraz prawidłowego miejsca klejenia.
    • Nietuzinkowość – większość klientów spodziewa się otrzymania typowego podarunku oraz sprzedawcy, w tym długopisu czy notesu. Otrzymanie w ich miejsce nietypowej nalepki z całą pewnością sprawi, że dana firma zostanie zapamiętana na znacznie dłużej – również z uwagi na nieszablonowe podejście do klienta.
    • Łatwość przechowywania – na nic piękne podarunki, jeśli ich przechowywanie będzie mocno uciążliwe. Ma to znaczenie np. w przypadku notesów, które po nawet niewielkim zawilgnięciu mogą nie nadawać się do wręczenia odbiorcy. Nalepki, przynajmniej ich przeważająca większość, doskonale radzą sobie z ich przechowywaniem w praktycznie każdych warunkach.

    Zalet jest jednak znacznie więcej i wszystkie powinny mieć ogromne znaczenie dla przedsiębiorcy. Każda z nich może bowiem tak naprawdę wpłynąć na dalsze decyzje zakupowe wybranego klienta.

    Jak wykorzystać naklejki jako ciekawy gadżet reklamowy?

    Naklejki to doskonały gadżet reklamowy z tą jednak uwagą, że powinny być idealnie dopasowane do wybranej grupy docelowej. Z tego względu ważny jest:

    • projekt,
    • materiał,
    • wykończenie,
    • wielkość,
    • właściwości,
    • i wiele innych parametrów.

    Nalepki warto wykorzystać jako podarunek dla praktycznie każdego klienta, który dokonał zakupu w Twoim sklepie lub skorzystał z wybranej usługi. Jedną naklejkę warto dodać do zamówienia, np. do pudełka do pizzy, po czym zrobić ciekawą akcję promocyjną polegającą na ich zbieraniu oraz obniżaniu ceny kolejnego zamówienia o uzyskaną wartość, do np. pewnego poziomu. Im więcej nalepek – tym większa zniżka. To wywołuje zaangażowanie i chęć robienia dalszych zamówień, a w ostatecznym rozrachunku – większą lojalność względem Twojej marki.

    Równie dobrym rozwiązaniem jest wykorzystanie naklejek jako ciekawych ozdób domowych urządzeń AGD i RTV. Wiele prywatnych osób traktuje nalepki jako podstawową formę ozdabiania sprzętów używanych w każdym gospodarstwie domowych. Oczywiście najchętniej lodówek. Warto to wykorzystać jako przedsiębiorca i zaprojektować takie nalepki, które będą nie tylko informacyjne, lecz także atrakcyjne wizualnie.

    W sklepie internetowym naklejki reklamowe są zawsze mile widziane, głównie z uwagi na brak możliwości spotkania się z klientem twarzą w twarz. Warto nalepkę dorzucić do każdego zamówienia i potraktować ją jako formę stworzenia symbolicznej więzi z klientem.

    Ciekawe rozwiązania – na jakie warto się skusić?

    Gadżet reklamowy powinien być zawsze wykonany z jak najwyższą precyzją i dostosowany wizualnie do odbiorcy. Szczególnie duże znaczenie ma sama forma nalepki oraz jej kształt zewnętrzny. Standardowe kształty, w tym prostokątne oraz kwadratowe, to co prawda dość skuteczna i dobra promocja firmy, jednak niezbyt mocno wyróżniająca się, dlatego kreatywni przedsiębiorcy mogą kierować się w zupełnie inne, bardziej nietuzinkowe kształty.

    Ciekawym rozwiązaniem są nalepki die-cut – wycięcie następuje po obrysie wzoru. Oznacza to, że kształt naklejki odzwierciedla jej zawartość, co stanowi zupełną odwrotność standardowego wycinania naklejek z podkładem, który zawsze pozostawał prostokątny. Indywidualny kształt sprawia, że obok wybranej naklejki z całą pewnością nikt nie przejdzie obojętnie.

    Ponadto na uwagę zasługują naklejki drukowane na folii PCV, które pozostają odporne na działanie deszczu, słońca i mrozu, a ponadto na uszkodzenia mechaniczne i ścieranie. Dzięki swoim właściwościom przed długi czas będą stanowiły widoczna reklamę Twojej działalności.

    Przedsiębiorcom, którzy chcą stawiać na proekologiczne rozwiązania, proponujemy z kolei naklejki foliowe Eko-Silk, Eko-Latex oraz Eko-Kraft. Zawierają one minimalne ilości szkodliwych związków chemicznych, wyróżniając się jednocześnie dobrym kryciem i łatwą aplikacją.

    Czy naklejki to dobra promocja firmy?

    Zdecydowanie tak! Naklejki to taki gadżet reklamowy, dzięki któremu promocja firmy, niezależnie od jej branży czy wielkości, jest tania i bardzo efektywna, a przez to opłacalna, szczególnie na tle innych form indywidualnych działań reklamowych.

    Istotne jest jednak zagadnienie tego, komu zlecić ich wykonanie. Współcześni przedsiębiorcy mają na szczęście bardzo duży wybór, co wynika głównie z liczby firm zajmujących się procesem druku naklejek. W firmie Naklejkon proces wydruku nalepek stanowi podstawę działalności i zarazem w pełni dopracowaną, bezpieczną usługę, z której korzystają tysiące przedsiębiorców. Znamy od podszewki wszystkie materiały, wykorzystujemy w trakcie ich obróbki najnowszą wiedzę z zakresu technologii, a także stawiamy na wyspecjalizowaną komórkę kontroli jakości. Dzięki niej możesz pewność otrzymania produktu absolutnie najwyższej klasy.