Promocja firmy wielu przedsiębiorcom kojarzy się wyłącznie z bardzo dużymi wydatkami, reklamą w mediach masowych oraz kosztownymi działaniami internetowymi, podczas gdy tak naprawdę można wartość całej inwestycji obniżyć do niezbędnego minimum. Obecnie coraz większą popularnością cieszą się naklejki, przez które promocja firmy jest prostsza, angażuje znacznie mniej finansów firmowych, a przy tym także przynosi mnóstwo ciekawych zalet. Jak wygląda promocja za pomocą nalepek? Jak je zastosować, aby zyskać jak najwięcej? Spieszymy z odpowiedzią.
Czym są naklejki?
Naklejki są samoprzylepnym rozwiązaniem w wielu kwestiach. Nie mają nic wspólnego z dziecięcymi wyklejankami. To czasami małe, lecz dopracowane w najmniejszych szczegółach dzieła sztuki, w przypadku których projektanci oraz wykonawcy starają się zamknąć wszystkie informacje istotne dla ich odbiorcy. Mają z tego powodu setki zastosowań, których liczba tak naprawdę jest zupełnie nieograniczona. Jedni wykorzystują je informacyjnie, inni w ramach zwiększenia rozpoznawalności swojej firmy, a jeszcze inni – czysto hobbystycznie. Tak czy inaczej, nalepki to uniwersalny twór, który został dosłownie stworzony dla biznesu i z tego względu właśnie tam sprawdzi się najlepiej.
Naklejki – rodzaje i warianty spotykane najczęściej
Naklejki są różnorodne, zatem także możliwe do zastosowania w praktycznie każdej branży i dziedzinie współczesnego biznesu. Podstawową różnicą pomiędzy nimi jest oczywiście sam materiał.
- Papier – tani w zakupie i bardzo prosty w obróbce, dlatego też cechuje się szczególnie dużą popularnością biznesową, głównie z uwagi na nikłe koszty. W rezultacie przedsiębiorca może bez problemu przekazywać je praktycznie każdemu klientowi, niezależnie od wartości towaru czy usługi. Ich wadą jest natomiast niższa odporność na zużycie oraz na warunki atmosferyczne, w tym dużą wilgoć.
- Folia – znacznie wytrzymalsza i trwalsza, gdyż realny okres użytkowania foliowych naklejek może wynosić nawet 5 lat. Nadruki są odporne na działanie wody, dużej wilgoci oraz na większość uszkodzeń mechanicznych Wadą natomiast jest oczywiście znacznie wyższa cena, przez którą przedsiębiorcy zazwyczaj darują tego typu nalepki wyłącznie niektórym klientom.
Oczywiście to nie wszystkie różnice. Na rynku znajdziemy także modele ekologiczne, wykonane z materiału srebrnego lub złotego, o podwyższonej odporności, z bardzo mocnym klejem i wiele więcej.
Promocja marki – czy naklejki są dobrym rozwiązaniem?
Naklejki mają setki zastosowań i podobne ilości zalet, które wynikają przede wszystkim z ich konstrukcji. Otóż nalepki są przede wszystkim bardzo tanie w realizacji i to nawet w przypadku tych foliowych. Realny koszt wydruku tak naprawdę sprowadza się tylko do wykonania projektu i zamówienia gotowego produktu – naklejki, nie zaś do bieżącego wyświetlania filmów czy statycznych reklam na billboardach, co generuje zdecydowanie największe koszty dla firmy.
Ponadto naklejki przyciągają wzrok, szczególnie wtedy, gdy zostaną przyklejone w miejscu, w którym będą się szczególnie mocno wyróżniać, np. na starym pojeździe, na gładkiej firmowej podłodze lub na ścianach w pozornie starym i zaniedbanym budynku.
Nalepki są także obiektywnie najbardziej przystępną formą zwiększania lojalności klientów względem danej firmy. Otrzymanie przez klienta ciekawej nalepki wraz z zamówieniem, w szczególności, gdy zostanie naklejona na sprzęty domowego użytku, jest bardzo istotną zaletą.
Naklejki – niskokosztowa promocja firmy z każdej branży
Promocja firmy sprowadza się do zastosowania nalepek na wiele różnych sposobów. Poniżej przedstawiamy listę najciekawszych rozwiązań, wykorzystywanych wielokrotnie przez setki przedsiębiorców z całego świata. Wszystkie, głównie za sprawą niskiej ceny, są łatwe w realizacji i mogą sobie na nie pozwolić zarówno duże koncerny, jak i niewielkie start-upy, dla których każda złotówka przeznaczona na bieżące działania marketingowe ma ogromne znaczenie.
- Nalepki na podłogę – z reguły umieszczenie nalepki wszędzie tam, gdzie klient się jej praktycznie nie spodziewa, przynosi najlepsze skutki. Wynika to z tego, że jako ludzie bardzo łatwo przyzwyczajamy się do konkretnych działań, przez co dość szybko przestają dawać wymierne rezultaty. Naklejek na podłodze ciężko nie zauważyć, dlatego wywołują naprawdę spore zainteresowanie wśród potencjalnych klientów i wbrew pozorom nie muszą cechować się dużą liczbą barw i wzorów. To wynika z ich nietypowej lokalizacji – nie musisz konkurować ich grafiką z pozostałymi reklamodawcami.
- Nalepki na pudełka – e-commerce coraz śmielej wkracza do gospodarstw domowych i to takich, w których do niedawna dokonywanie zakupów na odległość stanowiło temat tabu. Nalepki na pudełkach podkreślają zaangażowanie przedsiębiorcy w znakowanie czegoś tak prozaicznego, jak pudełko, w którym dany produkt ma po prostu dotrzeć do klienta. To świadczy o profesjonalizmie i podnosi prestiż każdej firmy w oczach klientów.
- Oznaczanie własności firmowych – w każdej firmie znajdziemy minimum kilka sprzętów i produktów należących do mienia firmowego, np. drukarki, komputery, czasami także meble, a nawet całe obiekty. Warto je ciekawie oznaczyć. Naklejki są do tego doskonałym rozwiązaniem, gdyż można je nakleić na praktycznie każdą powierzchnię i nie przejmować się zbytnio kosztami, gdyż te będą marginalne.
- Naklejki na oknach – ciekawym rozwiązaniem jest umieszczenie nalepek na oknach, najlepiej od wewnętrznej strony. W ten sposób można przyciągnąć klientów przechodzących obok do odwiedzenia naszego sklepu lub punktu usługowego.
- Naklejki wkładane do opakowań zbiorczych – warto podarować klientom podczas kompletowania zamówienia także ciekawe nalepki, które będą mogli umieścić na swoim domowym sprzęcie AGD lub RTV. Liczy się jednak szczególnie mocno ich projekt. Warto, aby naklejkę można było użyć także prywatnie, dlatego dobrze jest poświęcić nieco widoczność nazwy swojej marki oraz jej logotypu na rzecz nieco lepszych właściwości użytkowych. Dla przykładu w haśle motywującym logotyp może być jedną literą, a w grafice – ciekawym dodatkiem, nie zaś motywem przewodnim.
To jednak tylko wycinek setek innych zastosowań, których liczba rośnie z roku na rok, podobnie jak ilość zalet wynikających z ich wdrożenia w swojej firmie. Zachęcamy do kreatywnego myślenia – każde przedsiębiorstwo realizuje działania na zupełnie różny sposób, dlatego czasami warto nieco wyjść ze strefy komfortu i postawić na zupełnie nietypowe sposoby promocji swojej firmy.
Czy naklejki mają jakieś wady?
Zdecydowanie nie! Nowoczesne nalepki wykonane przez najlepszych specjalistów to doskonała promocja firmy – niezależnie od jej wielkości od stopnia rynkowej rozpoznawalności. Warto jednak zlecić ich wydruk dobrym, znanym drukarniom, takim jak Naklejkon, w których każde zlecenie jest traktowane indywidualnie i z pełnym zaangażowaniem. Promocja marki powinna być nastawiona na wysoką jakość, gdyż klienci z całą pewnością będą oceniać jakość nalepek oraz ich parametry.
Nalepki z nieprawidłowym nadrukiem, błędami, artefaktami oraz w nieodpowiednio wysokiej rozdzielczości mogą być przez klientów źle oceniane, a tym samym mogą negatywnie wpłynąć na promocję za ich pomocą. Błędny przekaz może mieć szczególnie niekorzystne znaczenie, podobnie jak zastosowanie niskiej jakości grafik.
Istotny jest także sam projekt, który powinien co prawda nawiązywać do kolorystyki przewodniej danej marki czy jej cech szczególnych, lecz jednocześnie nie być wiernym odzwierciedleniem logotypu. To rozwiązanie co prawda sprawdza się w przypadku naklejek używanych wewnętrznie, lecz nie sprawdzi się w przypadku zastosowań przez klientów. Zadzwoń do nas lub napisz – chętnie rozwiejemy wszelkie wątpliwości mailowo oraz telefonicznie.