We współczesnym biznesie promocja własnej firmy to absolutna podstawa i wie o tym każdy przedsiębiorca, który boryka się ze zbyt małą liczbą klientów. Na szczęście na rynku znajduje się wiele rozwiązań tego kłopotu. Dla jednych są to billboardy czy citylighty i inne kreacje zewnętrzne, a dla innych niewielkie gadżety, które każdy zapamięta z łatwością. Są to między innymi nalepki. Niewielkie lub duże naklejki mogą znacznie zwiększyć popularność naszej firmy na tle innych i sprawić, że stanie się jedną z największych w wybranej gałęzi przemysłu, handlu czy usług. Aby jednak tak się stało, warto wykorzystać najlepsze modele dostępne w sprzedaży, w tym naklejki papierowe oraz naklejki foliowe. Różnice między nimi są bardzo duże.
Do czego służą naklejki w biznesie?
Naklejki w biznesie mają wiele przeróżnych zastosowań. Większość przedsiębiorców wykorzystuje je przede wszystkim w celu zwiększenia swojej popularności wśród klientów, jednak nie tylko. Można je wręczać swoim kontrahentom oraz klientom prywatnym jako ciekawą i spersonalizowaną formę upominku. Wielu z nich z pewnością naklei wybraną nalepkę na swoich przedmiotach codziennego użytku, w tym na smartfonie, laptopie czy tablecie.
Naklejkami można także oznaczać przedmioty firmowe, w tym kserokopiarki czy urządzenia używane w przemyśle. Wiele osób wykorzystuje nalepki także jako etykiety swoich wyrobów, a czasami także jako formę zabezpieczenia, np. przed otwarciem paczki przez nieupoważnioną osobę. Zastosowań nalepek jest cała masa.
Naklejka papierowa – parametry i ogólna charakterystyka
Naklejki papierowe są zdecydowanie najpopularniejsze, głównie za sprawą bardzo niskiej ceny. Artykuły te najlepiej radzą sobie w pomieszczeniach suchych, gdzie nie są narażone na działanie dużej wilgoci lub wody i intensywnych promieni słonecznych. Podkład papierowy jest dość nietrwały i nieodporny na rozciąganie, często się rozrywa na skutek mechanicznych uszkodzeń.
Każda naklejka papierowa jest stosunkowo tania, dzięki czemu można sobie od razu pozwolić na złożenie bardzo dużego zamówienia i traktować je jako stały dodatek dla wszystkich klientów. Bardzo niska wartość inwestycji sprawia, że nalepki papierowe można przekazywać dosłownie każdemu i nie zastanawiać się zbytnio nad tym, czy to działanie będzie opłacalne.
Naklejka foliowa – czym się różni od papierowej?
Naklejki foliowe mają już zupełnie inną charakterystykę. Są przede wszystkim w pełni wodoodporne, dzięki czemu można je stosować także na zewnątrz i w miejscach szczególnie narażonych na działanie dużej wilgoci. Znakomicie się sprawdzą w łazienkach i kuchniach oraz pomieszczeniach firmowych. Bardzo duża odporność na zniszczenia mechaniczne, w tym na ścieranie oraz uszkodzenia zewnętrznej powierzchni sprawiają, że można je wykorzystać jako formę ochrony. Doskonale będą działać na schodach, na sprzęcie firmowym, a nawet na podłodze.
Oczywiście naklejka foliowa jest nieco droższa niż papierowa, dlatego w niektórych przypadkach (szczególnie przy dużych formatach) koszt jednej nalepki może być na tyle wysoki, że nie będzie opłacało się jej dawać każdemu klientowi. Z drugiej jednak strony, znakomicie będą się sprawdzać jako reklama np. na artykułach firmowych lub na szybach czy elementach infrastruktury.
Naklejki foliowe a naklejki papierowe – które wybrać?
Naklejka papierowa oraz naklejka foliowa to dwa zupełnie różne warianty tych gadżetów. Pierwsze są znacznie tańsze, lecz przy tym także stosunkowo nietrwałe, można je jednak uzupełnić laminatem, który poprawia ich właściwości użytkowe. Drugie z kolei są trwalsze i mocniejsze, opierają się nawet najtrudniejszym warunkom użytkowania i to nawet przez 3-5 lat. To, który wariant okaże się lepszy, zależy od oczekiwań. Mocne naklejki warto wykorzystywać wszędzie tam, gdzie liczy się ich trwałość i nieskazitelny wygląd, a delikatniejsze w sytuacjach, w których najważniejsza jest niska cena i ogromna dostępność.